Dbanie o klienta to w obecnych czasach podstawa każdego biznesu. Jednym z elementów tego procesu jest budowanie komunikacji w odpowiedni sposób, który pozwoli zatrzymać uwagę raz pozyskanego klienta na dłużej. Służyć temu mają m.in.: profile marki w mediach społecznościowych oraz newslettery, które po krótkim okresie niebytu wracają do łask. Jak stworzyć interesujący newsletter? Podpowiadamy...
newsletter
Newsletter to rodzaj elektronicznego zarządzanego regularnie komunikatu prasowego opartego o technologię Internetu. Stanowi on automatycznie wytwarzany i wysyłany do subskrybentów list e-mail, zawierający informacje i materiały prasowe. Newsletter stanowi częsty element strategii marketingowej lokalnych, międzynarodowych i globalnych firm, zarówno wszerz jak i wgłąb ofert, gdyż stanowi zarówno efektywny sposób dotarcia do poszczególnych grup docelowych, identyfikowania ich potrzeb oraz przekazywania właściwych informacji i treści. Newslettery często zawierają treści charytatywne, edukacyjne i kulturalne, a także materiały informacyjne, które mogą dotyczyć charakteru profilu nadawcy i odczytywane przez odbiorcę. Poza tym, newslettery często zawierają materiały reklamowe i marketingowe np. dane promocyjne, atrakcyjne oferty, powiadomienia o aktualizacjach produktów, informacje o wydarzeniach i duże ilości różnych informacji, głownie od przedsiębiorstw i organizacji. Odbiorcy mogą zaprenumerować newsletter za pomocą nieskomplikowanych procesów rejestracyjnych. Newslettery są bardzo efektywną formą interaktywnej wymiany informacji i stanowią doskonałe narzędzie umożliwiające pozostanie w kontakcie z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz nawiązywanie więzi z nimi.