Jak przygotować ciekawy newsletter?

Marketing, Strony www

5
(2)

Dbanie o klienta to w obecnych czasach podstawa każdego biznesu. Jednym z elementów tego procesu jest budowanie komunikacji w odpowiedni sposób, który pozwoli zatrzymać uwagę raz pozyskanego klienta na dłużej. Służyć temu mają m.in.: profile marki w mediach społecznościowych oraz newslettery, które po krótkim okresie niebytu wracają do łask. Jak stworzyć interesujący newsletter? Podpowiadamy poniżej

Po co jest newsletter? 

Newsletter to nic innego jak regularny mailing skierowany do klientów znajdujących się w bazie. Mowa tu o osobach, które były już klientami marki lub aktywnie korzystają z usług brandu, albo chciałby to robić, ale się jeszcze zastanawiają. Do głównych funkcji newslettera należy kontakt z klientem, informowanie go o promocjach, ofercie, nowościach, zmianach, informowanie go o marce, a czasem także dostarczanie ciekawych informacji z branży. Dobry newsletter powinien mieć fajną formę, intrygujące elementy, jak na przykład: odliczanie czasu, a także zawierać informacje, które sprawią, że klient będzie chciał regularnie otrzymywać newsletter. 

Jak zbudować newsletter? 

Właściwie przygotowany newsletter powinien zaciekawiać i przyciągnąć uwagę już od samego tytułu maila. Często to dobrze dobrany tytuł decyduje o tym, czy klient w ogóle otworzy newsletter. Najważniejsze informacje powinny się znaleźć na samej górze newslettera, warto je również wyróżnić tak, żeby odbiorca mógł je zauważyć. Każdy newsletter powinien być napisany prostym i przystępnym językiem, pełnym zwrotów zachęcających do działania, jak odpowiednie sformułowania czy odliczanie czasu. 

W newsletterze powinny znajdować się liczby w połączeniu z wyrazistymi i atrakcyjnymi obrazami. Każdy subskrybent powinien mieć coś z tego, że jest zapisany do bazy kontaktowej. Warto pomyśleć o haśle rabatowym, specjalnej zniżce lub dostępie do zakupu w przedsprzedaży. Layout newslettera powinien być spójny z wyglądem strony internetowej i innymi graficznymi materiałami marki. 

Zatrzymaj uwagę klienta! 

Zatrzymanie uwagi klienta wymaga odpowiedniej oprawy. Przed wysyłką warto sprawdzić, jak wyświetla się strona na przeglądarce oraz w telefonie. Przed samą wysyłką należy zrobić test, żeby mieć pewność, że newsletter dotrze do klientów. Frazy powinny być krótkie, konkretne i treściwe. Warto spróbować kolorów, wyboldować ważne elementy, czy wyróżnić poszczególne treści kolorami. Klient powinien otrzymać coś w zamian za to, że pozostaje w bazie kontaktów — dzięki temu nie wypisze się on z bazy. Wiele osób docenia również, jeśli newsletter jest regularny, ale nie nazbyt częsty.



Podobne artykuły ze strony:
    None Found

Jak bardzo to było pomocne?

ściągnij gwiazdki z nieba by to ocenić

średnia 5 / 5. ilosc głosów: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Prześlij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *